lawlovag

lawlovag

Füstölög a géped? Panaszkodj bátran!

2024. október 07. - FERENC.N

Füstölög a géped? Panaszkodj bátran!

3684.jpg

Ugye ismerős a helyzet? Ülsz a laptop előtt, próbálsz határidőre dolgozni, de a gép úgy dönt, hogy inkább grillpartit rendez a ventilátorban. Füstöl, kattog, lassul – valóságos tech-armageddon. És mit csinálsz ilyenkor? Kiabálsz egy jót a képernyővel, talán még meg is fenyegeted, hogy kilógatod egy pillanatra az erkélyről? Nos, ne tartsd magadban! Ilyenkor jön el a pillanat, amikor a panaszbejelentés hősies művészetét kell gyakorolnod.

De mi is a helyzet ezzel a panaszbejelentéssel? Az élet nem mindig rózsás, és olykor ki kell állnunk magunkért, még akkor is, ha az csupán egy beragadt billentyűzet, vagy egy leálló processzor a hibás. Az igazság az, hogy a modern világban minden egy kattintással elérhető, de amikor valami nem működik, akkor valami egészen különleges, belső erőt kell mozgósítanunk. És ez az erő gyakran inkább humorral oldható fel, mint indulattal. Íme, hogyan kell ezt jól csinálni!

A panaszbejelentés ősi művészete
Gondolom emlékszel, amikor még kézzel írtuk a levelet, és a postára mentünk feladni? A panaszbejelentés is valami hasonló ősi hagyományból ered. Régen az emberek írtak egy levelet, bedugták a borítékba, és várták, hogy a postás elvigye – remélve, hogy valaki a másik végén elolvassa, és esetleg válaszol is. Manapság viszont elég egy e-mail, egy chatüzenet, vagy egy webes űrlap, hogy bejelentsük a legújabb "katasztrofánkat." Az ügyfélszolgálat fogadja ezeket a bejelentéseket, néha már mesterséges intelligencia is figyel a problémákra. Micsoda sci-fi világba csöppentünk!

Hogyan kell humorral kezelni a panaszt?
Először is, ne feledd, hogy az ügyfélszolgálatos is ember. Ők is találkoznak hibás gépekkel, beragadt programokkal, és a végső összeomlás szélén álló technológiával – csak épp nem otthon, hanem munkahelyen. Ha humorosan állsz a panaszbejelentéshez, sokkal nagyobb eséllyel fogják és a kérésedet pozitívan kezelni. Például, ha a laptopod füstölni kezdett, írhatsz egy ilyen levelet:

„Kedves Ügyfélszolgálat! Úgy néz ki, a gépem új hobbija a füstgyártás. Komolyan mondom, ha így folytatja, ki kell dobnom a vadiúj grillsütőt, mert még a kolbász is megpirul rajta. Van esetleg valami tippetek arra, hogy lebeszéljem erről az új karrierről?” Látod, nem kell mindig feszülten állni a panaszbejelentéshez. Egy kis humorral mindenkinek jobbá tehetjük a napját – még akkor is, ha a laptopod lángra kapott.

Hogyan ne csináld!
Van az a típus, aki úgy gondolja, hogy a legjobb módszer a panaszbejelentésére, ha azonnal támadásba lendül. Tudod, azok az emberek, akik már az első mondatban perrel fenyegetőznek, és azt hiszik, hogy ha elég dühösek, akkor az ügyfélszolgálatos majd személyesen visz nekik új gépet, de még aznap. Nos, ez nem a legjobb stratégia. A dühös panaszok sokszor inkább hátráltatják az ügy megoldását, mert senki sem szeret dühös emberekkel foglalkozni.

Tehát mi a teendő? Légy kreatív, de tartsd meg a panaszbejelentés formális kereteit is. Lehet szórakoztató, lehet egyedi, de legyen tiszteletteljes is. Az ügyfélszolgálat munkatársai nem tehetnek a füstölő gépedről, de örömmel segítenek, ha látják, hogy nyitott vagy a megoldásra.

A modern panaszbejelentés: gyors, hatékony és vicces?
Manapság minden egyre gyorsabb, így a panaszbejelentés sem az a hosszadalmas, stresszes folyamat, ami régen volt. Egy jó weboldalon pár kattintással elküldheted a problémát, és gyakran már aznap választ is kapsz. Az ügyfélszolgálatok többnyire gyorsan reagálnak, és ha viccesen, de határozottan adod elő a panaszt, talán még egy mosolyt is sikerül kicsalnod a túloldalon ülő kollégából. Ne feledd, az első lépés mindig a humor, de a lényeg, hogy a panasz pontos és egyértelmű legyen.

Mondjuk, ha a telefonod bekrepált, és már a hívásaid is szellemekhez hasonlóan eltűnnek a semmibe, írhatod ezt:

„Tisztelt Ügyfélszolgálat! A telefonom mostanában úgy viselkedik, mintha paranormális tevékenységet folytatna: minden hívásom egyszerűen eltűnik a ködben. Kérhetnék bárminemű segítséget, hogy ne legyen köd előttem, se utánam?"

Ne felejtsd el a szarkazmust!
Ha a helyzet megengedi, egy kis szarkazmus is feldobhatja a panaszbejelentést. Persze nem mindenki értékeli a csípős megjegyzéseket, de ha jól csinálod, még egy unalmas probléma is szórakoztató lehet. Például, ha a frissítés után a számítógéped teljesen lefagy, akkor írhatsz ilyesmit:

„Úgy néz ki, a legújabb frissítésetek annyira sikeres volt, hogy most már semmi sem működik. Gratulálok!”

Ha legközelebb füstöl a géped, vagy bármilyen technikai nehézséggel találkozol, ne fogd vissza magad – panaszkodj bátran!

A bejegyzés trackback címe:

https://lawlovag.blog.hu/api/trackback/id/tr5618703078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása